torsdag 17 januari 2013

VLCD dag 7

Jag har varit sugen på saker idag. Chokladpuddingen i kylskåpet. Glass i frysen. Pepparkakorna i skafferiet. Godispåsen som finns kvar sen lördagsgodiset förra veckan. Men jag har inte rört det. Jag har funderat allvarligt på att kasta allting. Men sen tänkte jag om. Det måste kunna finnas snask och godsaker hemma utan att jag måste äta upp det eller kasta det. Men det är svårt.

Första gruppmötet var idag. Det var roligt att träffa gruppen som ska följas åt i ett år till att börja med. Jag vet inte om vi ska hänga ihop de två åren vi skrivit kontrakt på eller om den löses upp efter ett år och tanken är att vi ska klara oss själva sen. Jag satt bredvid en väldigt trevlig tjej. Vi fann varandra på en gång och hade jättekul och skrattade en hel del. Hon ska hålla på med den här dieten i 12 veckor. Fy fasen alltså. Hon hade en hel del mer än mig att gå ner. Jag tycker att det är lite kämpigt men jag har i alla fall gjort en tredjedel av min rivstart nu.

Det var väldigt roligt att ställa sig på iTrims våg. Gruppmötena är varannan vecka och då är det vägning också. Minus 1,4 kg på en vecka! Då blev jag verkligen peppad att fortsätta. Jag var så less i morse för vågen hemma visade bara på minus 0,5 kg. Den är snart 15 år gammal så det är kanske dags att köpa en ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar