lördag 12 januari 2013

VLCD dag 1

Jag började igår. Man får äta fyra gånger per dag så det gäller att planera in tiderna och hoppas på att blodsockret inte ska börja svaja allt för mycket. Det ska helst gå 4 timmar mellan måltiderna.

De dagar jag börjar jobba tidigt måste jag försöka äta på jobbet precis innan jag börjar.När jag jobbar kväll kommer det att vara lättare att få ihop måltiderna tror jag.

Jag hade bestämt mig för att börja med äppel-kanel gröten. Det var inte särskilt gott men jag blev mätt. Jag åt strax innan 7 och höll mig till 12 innan jag åt lunch. Eftermiddagen var kämpig tyckte jag. Köpte fredagsmys till barnen och var så sugen på att köpa nåt gott till mig själv också.

Men dagen gick ändå ok tyckte jag. Jag trodde att det skulle vara värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar